
AFTALEGRUNDLAG FOR FØRSTEHJÆLPSKURSUS TIL HUNDE
Dette aftalegrundlag omhandler Hunt & Hike – Førstehjælp til hunde.
Her vil du lære tips og tricks til at give din hund førstehjælp, når uheldet er ude på en vandretur eller på jagt. Hunt & Hike vil agere som værter/undervisere.
Betaling: Betaling foregår direkte på bookingsiden og kan ikke refunderes. Her booker man en plads, og dette sker efter 'først til mølle'-princippet.
Transport og lokation: Lokationen er specificeret på bookingsiden. Den nøjagtige adresse og mødested, samt eventuel kørselsvejledning, sendes til den e-mailadresse, der er oplyst i bookingen, cirka to uger inden kursets start. Kunden skal være opmærksom på, at der ikke vil være elektricitet eller opladningsmuligheder på lokationen. I forhold til toilet faciliteter er disse primitive, og du skal forvente, at der heller ikke vil være rindende vand.
Måltider: Vi serverer en let anretning, som er inkluderet i prisen. Vær venlig at informere os på forhånd om eventuelle særlige kostbehov eller allergier, du måtte have, så vi kan imødekomme dem.
Krav til deltageren: Kurset henvender sig til hundeejere. Hvis du ønsker at medbringe din hund, appellerer vi til, at din hund kan fungere sammen med andre hunde. Hvis du ikke har din egen hund med, kan du øve dig på vores hunde. Hvis du har nogle spørgsmål, så tøv ikke med at ringe eller sende en mail, så du kan få mere information om kurset og hvad det kræver af dig og din firbenede ven.
Program for kurset: Et førstehjælpskursus for hunde varer normalt tre timer, afhængigt af antallet og sammensætningen af hunde.
16:00 Ankomst og velkomst til hunde og hundeejere
16:30 Undervisning og vejledning i førstehjælp
17:30 Vejledning i udleveret førstehjælpstaske
18:00 Let anretning ved bålet
18:30 Gennemgang af produkter fra sponsorer og uddeling af goodiebags
19:00 Farvel
Programmet vejledende og kan variere afhængigt af deltagerne, årstiden og vejrforholdene. Alle hunde skal holdes i snor, medmindre andet er aftalt. Alle aktiviteter, ydelser og udstyr er inkluderet i prisen.
Kurset leveres til deltagerne som en del af en gruppe. Gruppens størrelse er 8 personer og op til 8 hunde. Vi anbefaler, at deltagere med hunde, der viser aggressiv adfærd, ikke medbringes.
Vi anbefaler at medbringe et tæppe, da øvelser og undervisning foregår på græs eller skovbund. Det er også en god idé at medbringe træningsgodbidder og en vandskål for at mindske smitterisikoen blandt de deltagende hunde. Det er ikke tilladt at medbringe en syg hund, og vi ser gerne, at hundene er vaccineret efter dyrlægens anbefalinger.
Vejledende pakkeliste:
Vandskål til hund
Træningsgodbidder
Hundesnor
Udendørs tøj og fodtøj
Vi sørger for:
Førstehjælpstasker til alle deltagere
Udstyr til undervisning
Goodiebags til de firbenede
Let anretning til de tobenede
Vand, te/kaffe
Hvis du er i tvivl om, hvad du skal medbringe, eller har spørgsmål omkring udstyrskrav, er du velkommen til at kontakte os. Hvis du ikke har det nødvendige udstyr, kan der indgås en separat aftale om at leje det via Hunt & Hike. Tag direkte kontakt.
Deltagerantal og betaling: Der kræves minimum deltagelse af 4 personer for at kurset gennemføres. Hvis dette ikke opfyldes 14 dage før kursusafholdelsen, forbeholder Hunt & Hike ApS sig retten til at annullere kurset. I dette tilfælde kan deltagerne vælge at deltage i en anden kursusdato, vælge en anden oplevelse eller anmode om tilbagebetaling.
Den samlede pris pr. deltager er DKK 995 inklusive skatter, afgifter og alle yderligere gebyrer. Prisen inkluderer måltid, førstehjælpstaske, goodiebags og vand, som kan fyldes i medbragte drikkedunke, samt te/kaffe.
Deltagerne forventes desuden at dække transportomkostninger til og fra lokationen for førstehjælpskurset. Ønsker deltagerne andre drikkevarer eller snacks mellem hovedmåltider, skal disse medbringes for egen regning. Vi opfordrer til at begrænse mængden af alkoholholdige drikkevarer.
Se vores almindelige handelsbetingelser for øvrige vilkår, herunder betaling og afbestillingspolitik.
Oplysninger og særlige hensyn: Deltagernes udbytte af ydelserne afhænger af effektiv mundtlig kommunikation på dansk, medmindre andet er angivet i forbindelse med bookingen.
Hunt & Hikes oplevelsesudbud tager generelt udgangspunkt i, at deltagerne er selvhjulpne eller har en hjælper med, hvis det er nødvendigt. Det vil sige, at deltagerne normalt kan gå, komme ubesværet ind og ud af transportmidler, bære deres eget bagage og håndtere trapper.
Det er derfor vigtigt, at du før bestilling af din oplevelse giver Hunt & Hike alle nødvendige og relevante oplysninger om dine særlige behov, som kan have indflydelse på oplevelsens egnethed for dig. Dette kan inkludere sygdomsforhold, graviditet, nedsat syn eller nedsat mobilitet som følge af dårlig gang, kørestol eller anden bevægelseshæmning. Det er en forudsætning, at du informerer os om sådanne behov, så vi kan give dig passende vejledning om din oplevelse og informere dig om, hvorvidt hele eller dele af oplevelsen vil være egnet for dig, og om du vil få fuldt udbytte af oplevelsen.
Hvis du medbringer en rollator eller kørestol, skal dette aftales på forhånd ved bestilling af oplevelsen.
Kontaktoplysninger: Hunt & Hike ApS Kapselgade 4, 3.26, 1799 København V. Telefon +45 2212 7576 (Rikke). Mail kontakt@huntandhike.dk.
Ovenstående information er udarbejdet i henhold til lov om pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer (LOV nr. 1666 af 26/12/2017) §6, hvor den rejsende skal have væsentlige oplysninger om oplevelser/rejser, inden der indgås en aftale om køb. Udarbejdet af Hunt & Hike ApS (CVR 44228343), Rejsegarantifonden reg-nummer RGF3553.
ALMINDELIGE HANDELSBETINGELSER FOR ENKELTYDELSER
Betingelserne regulerer aftaleforholdet mellem Hunt & Hike ApS (i det følgende Hunt & Hike) og dig, som køber en enkeltydelse, som er defineret ved varighed under 24 timer uden overnatning.
1 AFTALEINDGÅELSE
1.1 INDGÅELSEN
Aftalen er bindende, når du skriftligt har accepteret tilbud på ydelsens indhold og pris samt accepteret nærværende og/eller øvrige oplyste vilkår for ydelsen. Indbetaling af rejsens fulde pris betragtes ligeledes som accept af tilbud.
1.2 YDELSESDOKUMENTER
Hunt & Hike fremsender efter aftalens indgåelse uden unødig forsinkelse relevante dokumenter (eksempelvis et rejsebevis, en ordrebekræftelse, en faktura og/eller en rejseplan).
Fremsendelse af dokumenter samt anden korrespondance mellem dig og Hunt & Hike, herunder - men ikke begrænset til - ændringer i oplevelsen, foregår til den postadresse eller e-mailadresse, som du har gjort brug af i forbindelse med aftalens indgåelse.
Hvis du ikke modtager dokumenterne indenfor 5 arbejdsdage efter aftalens indgåelse, skal du straks kontakte Hunt & Hike. Såfremt du har opgivet en e-mailadresse, skal du forinden tjekke spam-filtret.
Du er desuden forpligtet til at opgive de kontaktoplysninger, der er nødvendige for, at Hunt & Hike kan kontakte dig både før og under ydelsen. Du har pligt til ved modtagelse at gennemgå de fremsendte dokumenter og evt. ”praktiske oplysninger” (se hertil afsnit 5.3.). Du skal straks reagere over for Hunt & Hike, såfremt oplysningerne ikke er i overensstemmelse med det aftalte.
2 PRIS OG BETALING
2.1 PRIS
Ydelsens samlede pris fremgår af din faktura, hvilket indebærer, medmindre andet fremgår, at fakturaen omfatter alle obligatoriske skatter, afgifter samt alle yderligere gebyrer, omkostninger og eventuelle tillæg relateret til de ydelser, som du har købt hos Hunt & Hike. Hvis der sker ændringer i den konkrete ydelse eller i forudsætningerne for denne som følge af forhold hos dig, vil det kunne medføre, at prisen ændres, og yderligere betaling vil kunne blive opkrævet.
På destinationerne kan der forekomme opkrævninger af lokale gebyrer, entréer og afgifter, som det ikke er muligt at opkræve ved aftalens indgåelse, da disse betalinger relaterer sig direkte til lokale regler eller til forbrug af ekstra ydelser ud over, hvad der fremgår af aftalen.
2.2 BETALING
Misligholder du din del af aftalen for så vidt angår betaling, har Hunt & Hike ret til at annullere aftalen. I sådanne tilfælde har Hunt & Hike ret til betaling af det beløb, som du ville miste efter reglerne i afsnit 7.2., såfremt du valgte at afbestille ydelsen på dagen for den manglende betaling.
2.3 DEPOSITUM
I forbindelse din med accept af tilbud betales – medmindre andet er anført på faktura – et depositum på minimum 50 % af oplevelsens samlede pris. På enkelte oplevelser kan der være forhøjet depositum, hvilket i givet fald vil fremgå af faktura. Sker aftaleindgåelsen mindre end 65 dage før oplevelsen afvikles, betales hele oplevelsens pris ved accept af tilbuddet.
2.4 SLUTBETALING
Restbeløbet for oplevelsen skal være indbetalt senest 65 dage før oplevelsen afvikles, medmindre andet er anført på fakturaen. Bemærk: Ifølge Hvidvaskloven må Hunt & Hike ikke modtage kontantbeløb på over 19.999 kr. Overstiger oplevelsens pris dette beløb, er det muligt at betale 19.999 kr. kontant og resten ved bankoverførsel eller med kreditkort. Gavekort købt kontant sidestilles med en kontant betaling.
3 TILSLUTNINGSREJSER
Hunt & Hike er alene ansvarlig for en tilslutningsrejse, hvis denne er markedsført/tilkøbt sammen med hovedarrangementet som en del af ydelsen. Ved en tilslutningsrejse forstås en transport af dig fra/hen til det sted, hvor oplevelsen henholdsvis påbegyndes og afsluttes.
4 AFBESTILLINGS- OG REJSEFORSIKRING
Hunt & Hike anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring, der dækker dine udgifter, såfremt du må opsige aftalen grundet akut sygdom eller tilskadekomst hos dig selv eller et nært familiemedlem. En afbestillingsforsikring skal altid tegnes ved aftalens indgåelse og dækker frem til afrejsetidspunktet. Afbestillingsforsikring og/eller årsrejseforsikring kan ikke refunderes, uanset årsag til aflysningen af oplevelsen. Undlader du at tegne en afbestillingsforsikring – eller afbestilles oplevelsen af årsager forsikringen ikke dækker, gælder Hunt & Hike afbestillingsvilkår i kraft jf. afsnit 7.2. Vi gør opmærksom på, at du allerede kan være dækket af en rejse- eller afbestillingsforsikring via dit indboforsikringsselskab, kreditkort eller lignende. Vær dog opmærksom på, at der kan være forskelle i forsikringsdækningen.
Hunt & Hike oplyser om muligheden for, eller forpligtelsen til, at tegne en rejseforsikring. Uden rejseforsikring afholder du selv omkostninger under rejsen i tilfælde af ulykke, sygdom, hospitalsindlæggelse, hjemtransport m.v. Har du en kronisk eller kendt lidelse, bør du søge om en forhåndsvurdering hos forsikringsselskabet for at være garanteret dækning under oplevelsen.
Hunt & Hike er ikke optaget i Finanstilsynets offentlige register over virksomheder, da vi ikke formidler forsikringsprodukter.
5 KØBERS GENERELLE PLIGTER
5.1 PAS, VISUM OG SUNDHEDSMÆSSIGE FORMALITETER (BL.A. VACCINATIONER)
Du skal være i besiddelse af, og medbringe på oplevelser uden for Danmarks grænser, et gyldigt pas samt de for oplevelsens gennemførelse nødvendige dokumenter, eksempelvis visa og bevis for påkrævede vaccinationer st. Selv om Danmark er med i Schengen-samarbejdet, skal alle rejsende altid medbringe gyldigt pas. For at passet er gyldigt, skal alle sider være tydelige og passet skal have plads til nye stempler. Du skal have et pas med minimum 6 måneder gyldighed ved rejsens afslutning.
Hunt & Hike oplyser dig om de til rejsen nødvendige indrejsekrav (f.eks. pas-, visum- og vaccinationskrav). Vi kan alene oplyse om de krav, der gælder på tidspunktet for aftalens indgåelse. Du skal være opmærksom på, at der kan gælde andre indrejsekrav på dit afrejsetidspunkt end hvad det var gældende, da du købte oplevelsen. I forbindelse med visa, skal du desuden være opmærksom på, at behandlingstiden for visumansøgninger varierer fra land til land, og du opfordres til altid at ansøge om visum i god tid inden afrejse. Det er dit eget ansvar at sørge for, at pas lever op til gældende regler.
Vær opmærksom på, at passet skal være i god stand inden afrejse. Passet må ikke være beskadiget med eksempelvis vand, rifter, iturevne overflader fra bagagetags og lignende. Der må heller ikke mangle sider, ligesom der ikke må være skrevet eller rettet i passet. I visse tilfælde kan du blive nægtet indrejse af myndighederne ved destinationen, såfremt de vurderer, at passet ikke er i god stand, og hele rejsen er som udgangspunkt mistet. Hunt & Hikes oplysninger om pas- og visumkrav tager udgangspunkt i reglerne for danske statsborgere. Har du ikke dansk pas, eller har du dobbelt statsborgerskab, skal du gøre Hunt & Hike opmærksom herpå, således at du kan få korrekt rådgivning og vejledning, herunder henvisning til de relevante myndigheder. Se i denne sammenhæng www.um.dk og www.ssi.dk.
Hunt & Hike oplyser desuden om eventuelle sundhedsmæssige formaliteter såsom vaccinationskrav eller lignende samt øvrige dokumenter og forhold, der er nødvendige for oplevelsens gennemførelse. For visse lande gælder der særlige regler for ind- og udrejse. Hunt & Hike kan ikke gøres ansvarlig, hvis der efter aftalens indgåelse indføres særlige sygdoms-relaterede indrejsekrav før eller under oplevelsen eller restriktioner på destinationen (f.eks. krav om afstand, mundbind m.m., men ikke begrænset hertil). Du har i disse tilfælde ikke ret til kompensation, at hæve købet eller afbestille gebyrfrit. Ønsker du i sådanne situationer ikke at gennemføre oplevelsen, vil det være de almindelige afbestillingsvilkår, se afsnit 7.2, der er gældende. Du kan kontakte Hunt & Hike for yderligere information om disse regler. Medbringer du medicin indeholdende euforiserende stoffer, er du selv ansvarlig for at kunne dokumentere behovet for dette. Kontakt venligst egen læge for udarbejdelse af dokumentation.
Find øvrige informationer på https://um.dk/rejse-og-ophold/foer-rejsen/medicin-og-vaccination
Du er også velkommen til at kontakte Hunt & Hike for yderligere information om disse regler.
5.2 BEVÆGELSESHÆMMEDE PERSONER
Hunt & Hikes oplevelsesudbud tager generelt udgangspunkt i, at man er selvhjulpen eller gøres selskab af en hjælper, såfremt dette er påkrævet. Dvs. at man er almindeligt gående, kan komme ubesværet ind/ud af transportmidler, bære egen bagage samt klare trapper.
Det er derfor vigtigt, at du forud for bestilling af din oplevelse giver Hunt & Hike alle nødvendige og relevante oplysninger om dine særlige behov, som kan have betydning for oplevelsens egnethed for dig. Det kan for et eksempel være sygdomsforhold, graviditet, nedsat syn eller hvis du er dårligt gående, sidder i kørestol eller på anden måde er bevægelseshæmmet. Det er en forudsætning, at du oplyser om sådanne behov for, at vi kan vejlede dig nærmere om din oplevelse, og oplyse hvorvidt hele eller dele af denne vil være egnet for dig, herunder om du vil få det fulde udbytte af rejsen. Ved gruppeudflugter med andre må man have forståelse for, at resten af gruppen ikke kan forsinkes, og du således må acceptere at afstå fra visse oplevelser.
Medbringer du rollator eller kørestol, skal det aftales på forhånd ved oplevelsens bestilling.
5.3 NAVNE PÅ REJSEDOKUMENTER
Du er ansvarlig for, at de navne, der fremgår af dine bookinger, er identiske med navnet på deltageren. Beror uoverensstemmelsen på dine forhold, skal udgifter forbundet hermed afholdes af dig. Hvis ændringer ikke er muligt, kan du ikke holde Hunt & Hike ansvarlig herfor.
5.4 RETTIDIGT FREMMØDE
I de tilfælde, hvor du ikke kan nå rettidigt frem til den bestilte oplevelse, skal du rette henvendelse til os og oplyse om det senere fremmøde. Ved din manglende henvendelse til Hunt & Hike, vil din oplevelse blive annulleret, og du vil ikke kunne benytte reservationen eller få betalingen herfor refunderet.
5.5 ORDENSBESTEMMELSER
Du skal rette dig efter de ordensbestemmelser, der gælder for alle oplevelsens underleverandører eller samarbejdspartnere som f.eks. naturområder, godser eller private områder.
Du skal optræde således, at andre deltagere på oplevelsen ikke føler sig generet. I grove eller gentagne tilfælde kan en upassende optræden føre til, at du af Hunt & Hike eller dennes repræsentanter bortvises fra videre deltagelse i oplevelsen. I sådanne tilfælde er du ansvarlig for egen hjemtransport og udgifter som følge heraf. Du er i tilfælde af bortvisning ikke berettiget til at modtage nogen form for kompensation herunder tilbagebetaling af oplevelsens pris.
Hunt & Hike er ikke ansvarlig over for offentlig myndighedsudøvelse; herunder - men ikke begrænset til - politiets indgreb/handling over for dig som i forbindelse med upassende adfærd. Du er i sådanne situationer selv ansvarlig for de udgifter, som du eventuelt vil blive påført, ligesom du ikke kan gøre krav gældende over for Hunt & Hike og ikke vil være berettiget til kompensation herunder tilbagebetaling af oplevelsens pris.
5.6 MANGLENDE EFTERLEVELSE
Overholder du ikke kravene til pas, visa, øvrige påkrævede dokumenter, sundhedsmæssige formaliteter, angivelse af korrekt navn på rejsedokumenterne samt gennemgang heraf, reglerne om rettidigt fremmøde samt ordensbestemmelserne, kan du ikke gøre krav gældende mod Hunt & Hike, formidleren eller underleverandøren til pakkerejsen for de følgevirkninger, mangler, gener eller tab, som den manglende efterlevelse af dine generelle pligter medfører.
6 ÆNDRINGER AF DEN INDGÅEDE AFTALE
6.1 OVERDRAGELSE AF OPLEVELSEN
Du kan overdrage rejsen til en anden person, mod ekspeditionsgebyr samt eventuelle omkostninger Hunt & Hike måtte blive pålagt af pakkerejsens underleverandører som følge af overdragelsen. Meddelelse om overdragelse skal gives skriftligt til Hunt & Hike senest 7 dage inden oplevelsens påbegyndelse.
Overdragelse kan alene ske, hvis den person, til hvem pakkerejsen overdrages, opfylder de af Hunt & Hike ved aftalens indgåelse anførte nødvendige betingelser og krav for gennemførelse af oplevelsen, herunder alder, pas, visa og sundhedsmæssige krav, samt krav om jagttegn.
Adgangen til at overdrage oplevelsen kan helt eller delvist begrænses af Hunt & Hike, såfremt overdragelsen ikke er mulig som følge af underleverandørens vilkår. Begrænsninger i overdragelsesadgangen vil altid fremgå tydeligt af dine rejsedokumenter.
Overdrageren af oplevelsen og den person, til hvem oplevelsen er overdraget, hæfter solidarisk for betaling af eventuelle udestående beløb og omkostninger som følge af overdragelsen.
6.2 PRISÆNDRINGER
Hunt & Hike kan efter aftalens indgåelse foretage ændringer i den aftalte pris for oplevelsen, hvis der sker ændringer i:
prisen på vildtkød, såfremt der i aftalen fremgår en specifik slags kød,
skatter, afgifter eller gebyrer for oplevelens ydelser, som er pålagt af en tredjemand, der ikke er direkte involveret i leveringen af pakkerejsen,
Ved ændringer i oplevelsens pris underretter Hunt & Hike dig om prisforhøjelser og prisnedsættelser. Underretningen skal ske på et varigt medium og senest 20 dage før afrejse. Prisen kan max. forhøjes med 8% af oplevelsens pris. Hvis forhøjelsen er mere end 8% af oplevelsens pris, vil du være berettiget til at hæve aftalen.
Ved prisfald som følge af ændringer i ovenstående forhold har du ret til en prisnedsættelse, der svarer til det prisfald, som ændringerne medfører. Hunt & Hike har i den forbindelse ret til at fradrage omkostninger forbundet med tilbagebetalingen til dig. Hunt & Hike kurssikrer ved fakturering alle solgte oplevelser, således at du ikke udsættes for en merpris i tilfælde af en valutakursstigning. Dette betyder også, at du ikke kan kræve prisnedsættelse, hvis den aktuelle valutakurs måtte falde.
6.3 DEN REJSENDES ÆNDRINGER AF OPLEVELSEN
Såfremt du ønsker at foretage ændringer i oplevelsen, skal du kontakte Hunt & Hike hurtigst muligt. Hvis det er muligt for Hunt & Hike at ændre oplevelsen, skal du afholde de ekstraudgifter, som ændringerne medfører plus et ændringsgebyr på 2% af oplevelsens samlede pris. Det betragtes bl.a. som en ændring, hvis datoer/tidspunkter skal ændres, hvis der justeres på antallet af deltagere, hvis lokation ændres, eller der måtte ønskes ændringer i indkvarteringsformen. Hunt & Hike er ikke forpligtet til at foretage ændringer i oplevelsen.
Såfremt du ønsker at foretage ændringer, som Hunt & Hike ikke kan opfylde i den eksisterende aftale, vil ændringen, hvis du fastholder ønsket om at få ændret oplevelsen, anses som en afbestilling af den købte oplevelse, jf. afsnit 7.2, og dermed blive en ny bestilling.
6.4 HUNT & HIKES ÆNDRINGER AF OPLEVELSER INDEN OPLEVELSENS PÅBEGYNDELSE
6.4.1 Uvæsentlige ændringer
Hunt & Hike er inden oplevelsers påbegyndelse berettiget til ansvarsfrit at foretage uvæsentlige ændringer i oplevelsen uden dit samtykke. Du er forpligtet til at acceptere sådanne ændringer, hvis Hunt & Hike inden oplevelsens påbegyndelse og uden unødig forsinkelse klart og tydeligt oplyser dig om de pågældende ændringer.
6.4.2 Andre ændringer
Hvis Hunt & Hike inden oplevelsens påbegyndelse enten;
foretager væsentlige ændringer i oplevelsen
eller ikke kan levere bestemte ydelser, som du har anmodet om, og som Hunt & Hike har accepteret at levere,
har du følgende rettigheder:
Du kan hæve aftalen og få refunderet de beløb, der er indbetalt i forhold til oplevelsen,
eller du kan deltage i en erstatningsoplevelsen, såfremt dette tilbydes af Hunt & Hike.
Hunt & Hike er forpligtet til uden unødig forsinkelse at rette henvendelse til dig og oplyse om de væsentlige ændringer, samt hvilken eventuel betydning de måtte have for oplevelsens pris.
Hunt & Hike fastsætter i sin henvendelse en rimelig frist for, hvornår du skal informere om din beslutning, og oplyser desuden om, at konsekvensen af ikke at overholde denne frist indebærer, at du anses for at have accepteret ændringer omfattet af 6.4.2.
Du kan i visse situationer have ret til erstatning, hvis der er lidt et økonomisk tab som følge af ovenstående væsentlige ændringer, medmindre årsagen hertil beror på uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder.
7 AFTALENS OPHØR
7.1 FORTRYDELSESRET
For køb af billetter og oplevelser på nettet, købt i butik eller hos rejsebureau på gaden, gælder der ingen fortrydelsesret, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 12.
7.2 AFBESTILLING AF OPLEVELSEN
7.2.1 Normale afbestillingsvilkår
Medmindre andet er påført på faktura, gælder følgende:
Ved afbestilling senest 65 dage før oplevelsen tilbagebetaler Hunt & Hike dig det allerede betalte beløb med fradrag af et gebyr, der svarer til det betalte depositum samt andre gebyrer.
Ved afbestilling senere end 65 dage før afrejsedagen, har Hunt & Hike ret til at beregne sig oplevelsens fulde pris i afbestillingsgebyr.
Såfremt hele oplevelsen eller dele af denne måtte være behæftet med strengere afbestillingsbetingelser end ovennævnte, vil disse være gældende og blive oplyst på fakturaen.
7.2.2 Afbestilling i tilfælde af krigshandlinger mv.
Du kan uden at betale gebyr afbestille en oplevelse umiddelbart inden dennes begyndelse, hvis der på destinationen eller i umiddelbar nærhed heraf indtræffer uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, som væsentligt berører leveringen af oplevelsen eller befordringen af passagerer til destinationen.
For at du kan afbestille uden at betale gebyr, skal de pågældende uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder gør det umuligt at rejse sikkert til destinationen ud fra en objektiv vurdering; f.eks. på baggrund af vejledning eller udtalelser fra Udenrigsministeriet, sundhedsmyndighederne mv. Se www.um.dk og www.ssi.dk.
Du har i tilfælde af gebyrfri afbestilling ret til fuld refusion af rejsens pris, men har ikke ret til yderligere kompensation fra Hunt & Hike.
Den gebyrfrie afbestillingsret gælder ikke, hvis du ved aftalens indgåelse kendte til eller burde kende til den pågældende begivenhed, eller hvis begivenheden i øvrigt var almindeligt kendt.
Kan du ikke afbestille gebyrfrit i henhold til ovenstående, gælder de almindelige afbestillingsvilkår, jf. afsnit 7.2.1.
7.2.3 Tidspunkt for tilbagebetaling og beregning af afbestillingsgebyr
Tilbagebetaling af beløb efter pkt. 7.2.1 og 7.2.2 skal ske senest 14 dage efter din afbestilling af oplevelsen. Såfremt du har betalt via betalingskort, vil beløbet som udgangspunkt blive tilbagebetalt til samme betalingskort.
7.3 OPSIGELSE FRA HUNT & HIKE
7.3.1 Opsigelse på grund af manglende tilslutning
Såfremt oplevelsens gennemførelse betinges af en bestemt minimumstilslutning, vil dette fremgå af Hunt & Hikes udbudsmateriale eller andet sted i aftalegrundlaget. Det vil samtidig fremgå hvilket antal deltagere, der minimum skal være tilmeldt, eller en minimumsbelægningsprocent, førend oplevelsen gennemføres, samt hvor lang tid før afholdelse af oplevelsen dette antal senest skal være opnået.
Hvis det nødvendige antal deltagere ikke opnås inden det angivne tidspunkt, kan Hunt & Hike ansvarsfrit opsige aftalen om oplevelsen. Hunt & Hike underretter dig om opsigelsen af aftalen inden den i aftalen anførte frist, dog ikke senere end 48 timer inden oplevelsens begyndelse, hvis dennes varighed er under 2 dage.
Du har ret til fuld refusion af oplevelsens pris, men har ikke ret til yderligere kompensation fra Hunt & Hike. Vi kan i forbindelse med din ret til refusion også tilbyde dig at deltage i en anden oplevelse, men er ikke forpligtet hertil. Vælger vi at tilbyde dig anden oplevelse og ønsker du at deltage i en sådan fremfor at få refunderet oplevelsens pris, er du forpligtet til at betale prisforskellen, hvis den nye oplevelse har en højere værdi. Er den nye oplevelse derimod af en lavere værdi, vil Hunt & Hike tilbagebetale prisforskellen mellem den oprindeligt købte oplevelse og den nye oplevelse.
7.3.2 Opsigelse på grund uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder
Hunt & Hike kan desuden ansvarsfrit opsige aftalen om en pakkerejse, hvis Hunt & Hike er forhindret i at opfylde aftalen på grund af uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder. I dette tilfælde skal Hunt & Hike underrette dig om opsigelsen af aftalen uden unødig forsinkelse og inden oplevelsens begyndelse.
Du får i ovenstående opsigelsessituationer de til oplevelsen indbetalte beløb refunderet senest 14 dage efter opsigelsen. Du vil ikke have krav på yderligere erstatning.
8 MANGLER OG REKLAMATION
Konstateres en mangel efter oplevelsens begyndelse eller undervejs, skal du straks efter konstateringen reklamere over manglen til Hunt & Hikes repræsentant eller til den underleverandør, som manglen angår.
Hvis Hunt & Hike s repræsentant eller underleverandør ikke kan eller vil afhjælpe, eller disse efter din opfattelse ikke afhjælper tilfredsstillende, skal du omgående reklamere direkte til Hunt & Hike. Du kan ikke uden forudgående skriftlig godkendelse fra Hunt & Hike, selv foretage udbedring af en evt. mangel på Hunt & Hikes regning.
Du skal sikre dig, at reklamationen bliver noteret af Hunt & Hikes medarbejdere og/eller underleverandører på stedet – f.eks. gennem en notits i en bog eller i anden skriftlig form. Herudover skal du sørge for at få udleveret en kvittering for reklamationen, så du kan dokumentere, at du har reklameret rettidigt og korrekt.
Undlader du at reklamere som beskrevet ovenfor, kan det have konsekvenser for din ret til efterfølgende at påberåbe dig manglen og opnå kompensation herfor.
9 FREMSÆTTELSE AF KRAV EFTER OPLEVELSENS AFSLUTNING
Krav om erstatning og/eller forholdsmæssigt afslag i oplevelsens pris - som følge af mangler, der er blevet reklameret korrekt over, og som ikke er blevet afhjulpet af Hunt & Hike - skal fremsættes over for Hunt & Hike inden rimelig tid efter oplevelsens afslutning. I modsat fald mister du retten til at gøre krav mod Hunt & Hike gældende.
Du kan efter hjemkomst reklamere til Hunt & Hike, Kapselgade 4, 3.26, 1799 København V, kontakt@huntandhike.dk
10 ADGANG TIL MODREGNING VED UDBETALING AF ERSTATNING OG/ELLER KOMPENSATION
Du skal ved fremsendelsen af din reklamation til Hunt & Hike oplyse, om du også har søgt om erstatning hos andre.
Såfremt du har modtaget erstatning og/eller kompensation fra andre, har Hunt & Hike ret til at modregne erstatning og/eller kompensation efter lov om pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer i den erstatning og/eller kompensation, som den du har modtaget fra andre.
11 VÆRNETING OG LOVVALG
Alle tvister og uoverensstemmelser, der måtte opstå eller udspringe af en given aftales tilblivelse og/eller opfyldelse, og som ikke kan løses mellem parterne alene, skal, såfremt parterne ønsker at indbringe sagen, anlægges ved de danske nationale domstole til endelig afgørelse, og vil være underlagt dansk ret, medmindre andet følger af Rfor. 1215/2012 samt Rom-konventionen af 1980.